Danny Maas Coaching / d.d 01-01-2022
Begrippen
- Danny Maas: coach, therapeut.
- Cliënt: de persoon die zich met een begeleidingsvraag gemeld heeft.
- Opdrachtgever: diegene die aan Danny Maas de opdracht verstrekt. Jijzelf, of bv je werkgever.
Behandelovereenkomst
Als je na het intakegesprek een nieuwe afspraak maakt voor een vervolgsessie, is er sprake van een behandelovereenkomst.
- De behandelovereenkomst is tweeledig:
- Jij en ik gaan als cliënt en coach/ therapeut een relatie met elkaar aan voor een bepaalde periode in de verhouding cliënt- coach/therapeut.
- Het traject heeft betrekking heeft op de door jou aangedragen hulpvraag en behandeldoelen. Deze kunnen lopende het traject worden ten alle tijden worden bijgesteld.
Beëindiging
De overeenkomst kan op de volgende manieren of door de volgende omstandigheden worden beëindigd:
- Jij en ik bepalen in gezamenlijk overleg dat geen sessies meer nodig zijn;
- Je geeft aan, mondeling, schriftelijk of via email dat je geen nieuwe sessies meer wil afspreken
- Ik kan de overeenkomst slechts eenzijdig onder vermelding van argumenten beëindigen, indien redelijkerwijs niet van mij kan worden gevergd dat ik de overeenkomst voortzet.
- Als ik van mening ben dat in verband met de problematiek begeleiding elders beter op zijn plaats is.
De overeenkomst eindigt van rechtswege indien er geen sessie afgesproken is voor een termijn van langer dan drie maanden na de laatst gehouden sessie, tenzij jij en ik dat uitdrukkelijk anders afspreken. Indien hiervan sprake is, wordt bij een nieuwe afspraak een nieuwe overeenkomst van kracht met mogelijk een ander uurtarief.
Aard van de dienstverlening
Alle diensten zijn inspanningsverbintenissen, gericht op inzicht en bewustwording. Je past deze naar eigen keuze al dan niet toe. Ik kan geen garantie voor succes en/of het behalen van doelen geven.
Informatieverstrekking
Alle gegevens die nodig zijn voor een goede uitvoering van de opdracht, dien je vooraf aan mij te verstrekken. Zoals bijvoorbeeld medicijngebruik en eerdere (psychologische) behandelingen en/of diagnoses. Ook tijdens het begeleidingstraject ben je zelf verantwoordelijk voor het geven, gevraagd of ongevraagd, van de juiste informatie. Dit geldt ook voor eventuele wijzigingen ten aanzien van gezondheid, NAW gegevens et cetera.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen proces. Dit betekent dat als je vindt dat de behandeling niet helpt, je iets niet begrijpt of het ergens niet mee eens bent, je dit zelf aangeeft.
Vervanging
Op het moment dat de ik ziek ben, vindt er geen vervanging plaats. De sessie gaat dan niet door en wordt naar een andere datum/tijd verplaatst.
In geval van langdurige ziekte wordt in overleg met jou vervanging geregeld, of wordt de begeleiding stopgezet.
Annuleren van een afspraak
Wanneer je niet kan komen op een afspraak, dien je dat minimaal twee werkdagen (meer dan 48 uur) voor de afspraak door te geven. Wanneer je niet op tijd van tevoren afzegt of je verschijnt niet op de afspraak dan worden er kosten voor die afspraak in rekening gebracht (de hoogte van deze kosten staan vermeld bij de tarieven op mijn website).
Betaling
Bij het aangaan van de overeenkomst wordt een bedrag per sessie afgesproken. Dit bedrag is opgenomen in de behandelovereenkomst. Je ontvangt na het consult (digitaal) een factuur. Deze dien je binnen 14 dagen te betalen. Bij de tweede herinnering worden aanmaningskosten in rekening gebracht. Bij niet tijdige betaling kunnen de wettelijke rente en administratiekosten in rekening worden gebracht. Mocht betaling uitblijven dan zal een incassobureau worden ingeschakeld. De extra gemaakte kosten worden aan jou doorberekend.
Aantekeningen/privacy
- Ik werk de sessies niet uit. Soms zal ik na een sessie korte aantekeningen maken zodat ik (indien nodig) relevante informatie kan terugvinden. Je hebt het recht ten allen tijde deze aantekeningen op te vragen en in te zien. Ook het vragenformulier dat is ingevuld voorafgaand aan het intakegesprek wordt bewaard met als doel het terugvinden van NAW gegevens of relevante informatie over je hulpvraag en geschiedenis.
- Ik ga zorgvuldig en vertrouwelijk om met jouw dossier.
Klachten
Ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging NVTA, de Nederlandse Vereniging voor Transactionele Analyse. Heb je onvrede of een klacht en kom je er met mij niet uit? Neem dan contact op met de NVTA. De beroepsvereniging bespreekt met jou de ontstane situatie en geeft aan welke mogelijkheden er zijn. Dit gesprek is vertrouwelijk. Wanneer je een klacht wilt indienen, kun je dit doen bij de klachtenfunctionaris van de SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg). Deze ondersteunt je bij het formuleren van je klacht of onvrede, en bij het onderzoeken van oplossingen. Samen met jou wordt gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor je klacht. Je klacht wordt binnen zes weken afgehandeld. Via de SCAG kan eventueel ook een onafhankelijke geschillencommissie ingeschakeld worden.
Aansprakelijkheid
Ik ben niet aansprakelijk voor schade bij de cliënt en/of opdrachtgever:
- die voortvloeit uit een reeds voor de aanvang van de dienstverlening bij de cliënt aanwezige fysieke gesteldheid of geestelijke gemoedstoestand;
- doordat ik ben uitgegaan van onjuiste en/of onvolledige verstrekte gegevens (zie ook het kopje Informatieverstrekking);
- door wijzigingen in de data en/of tijdstippen van een sessie;
- voor schade die is ontstaan door betreden van de praktijk, de hal en het gebruikmaken van het toilet.
Indien ik wel aansprakelijk ben voor schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag waarop mijn algemene bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft.
Vrijwaring
Derden kunnen aan mijn dienstverlening geen rechten ontlenen.